24 December 2009

Tazkirah Cuti..

Lagi musibah yang tercipta...RogOL + bUnUH! Hari ini dia...lepas ni siapa?????

Salam,
Apa khabar semua? Tentu semuanya seronok bercuti.. Sehari dua nih masy kita dgemparkn dengan berita yg ckp sadis..& sgt2 menyayat hati.
Gadis sunti berumur 12 tahun dibunuh kejam dan dihumban dlm kolam takungan! kajian Polis pula mendapati ada kemungkinan adik kita tadi dirogol...

Allahu Akbar! manusia jenis apa yg tergamak bertindak liar lebih dr seekor binatang! Kes rogol semenjak dua menjak ni nampaknya berakhir dengan pembunuhan.

Kita mungkin jadi penyebabnya!

Kes rogol biasanya dikaitkan dengan pemakaian terdedah, tak pakai tudung, pakai seksi, tayang body dsb. Tapi adik kita yg jadi mangsa dlm kes ni katanya berkulit gelap dan baru berumur 12 tahun. Apalah sangat daya tarikan yang ada padanya? Jadi kalau soalan tentang punca gadis ini dirogol diajukan pada anda...apa jwpn anda???

Bagi ust, puncanya tetap sama! aurat terdedah, hubungan terlarang dan penonjolan tubuh badan memang selamanya akn mengundang padah!

CUMA dalam kes ni, perogol mungkin 'geram' pada org lain..tapi org lain pula menanggung derita! Apa maknanya? Maknanya... masyarakat kita mungkin bekerjasama bersubahat dengan perogol dan menjadi penyebabnya. Mana taknya, sesetngh artis wanita bpakaian mcm bertelanjang! Makcik2 plak ramai yg bgaya ala minah rempit, budak2 pompuan yg msh bsekolah pun bkn men berani dgn gaya 'daring' yg merosakkan. ketat,sendat, sempit, londeh, singkat..mmg trend budak 'separuh akal' masa kini. Semua ni berlaku depan mata, saban hari dan setiap waktu! Mana tak naik setan si Laki berhidung belang! Alih2 x dpt sentuh yg dok mencacai dalam TV,yg bergolek2 di stesen bas, akhirnya yg berkulit gelap n baru berusia 12 tahun tu yg jadi mangsa!

Astaghfirullah... memang semua ni musibah yg mengundang bala! Siren awal kecelakaan dlm bentuk tsunami dulu dah dibunyikan, siren gempa bumi jg kedengaran dan makin hampir... yg pasti dtg untuk yg terakhir tentulah kehancuran!

Ya Allah, selamatkan kami dari semua musibah ini dan jauhkan kami dri bala siksaMu..

Pada anak2 gadis ust di sekolah, marilah kita insafi peristiwa ini dan berubahlah sempena maal hijrah ni.. hijrah ke arah yg lebih mulia, hijrah ke arah menjadi wanita yg dihormati! Tinggalkan maksiat, baju sendat ketat dan kembalilah pada Islam..

Kata Nabi SAW: 'Aslim Taslam!'... Islamlah kamu,nescaya selamat!

Sekian dulu, maaf andai terkasar dan terkhilaf. Allah jua Maha Mengetahui...

Ust Nik


KERATAN AKHBAR DARI UTUSAN ONLINE 24/12/2009

Mangsa rogol dan liwat?

  • Mayat kanak-kanak mangsa pembunuhan kejam yang ditemui di kolam tadahan banjir di Jalan Semarak, Kuala Lumpur semalam dipercayai dirogol dan diliwat.
  • Hasil bedah siasat selama empat jam di Hospital Kuala Lumpur semalam mendapati, kesan koyak pada alat sulit mangsa dipercayai disumbat benda tumpul.
  • Mangsa dijerut dengan tuala kecil sehingga mati sebelum mayatnya dicampak dalam kolam. Terdapat kesan suntikan BCG di lengan kirinya.
  • Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, sampel termasuk cap jari dan gigi mangsa dihantar ke Jabatan Kimia bagi mengenal pasti identiti kanak-kanak itu. Polis akan menyiasat pelbagai sudut termasuk serangan seksual.
  • Tiada ahli keluarga menuntut mayat kanak-kanak itu. Malah, identitinya masih misteri kerana tiada laporan kehilangan kanak-kanak diterima.
  • KUALA LUMPUR 23 Dis. – Hasil bedah siasat terhadap mayat kanak-kanak yang ditemui di kolam tadahan banjir di ibu negara semalam, menunjukkan mangsa mungkin dirogol dan diliwat sebelum meninggal dunia.

    Bedah siasat yang dijalankan hampir empat jam di Hospital Kuala Lumpur (HKL) mulai pukul 10.30 pagi ini mendapati, terdapat kesan koyak pada alat sulit mangsa dipercayai akibat dirogol dan diliwat beberapa kali.

    Laporan bedah siasat itu turut mendedahkan mangsa mati akibat dijerut menggunakan tuala kecil sebelum mayatnya dicampak dalam kolam tadahan banjir di Kampung Koyan, Lorong Gurney di Jalan Semarak di sini.

    Kanak-kanak malang yang dianggarkan berusia 12 tahun dan berkulit gelap itu turut mempunyai kesan suntikan BCG di lengan kirinya.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul petang ini berkata, polis telah menghantar beberapa sampel termasuk cap jari dan gigi mangsa untuk mengenal pasti identiti kanak-kanak itu.

    Beliau berkata, berdasarkan siasatan awal, mangsa dipercayai dibunuh di satu lokasi lain sebelum mayatnya dicampak dalam kolam berkenaan.

    ‘‘Bedah siasat mendapati, leher mangsa lebam akibat dijerut manakala kedua-dua lututnya melecet dipercayai diseret dan berlaku pergelutan,’’ katanya.

    Ditanya sama ada mangsa dirogol dan diliwat, Zakaria berkata;

    ‘‘Siasatan kita meliputi pelbagai aspek termasuk serangan seksual. Apa-apa pun ia terlalu awal untuk mendedahkannya. Biar kita siasat dulu”.

    Semalam, mayat kanak-kanak itu ditemui terapung di perangkap sampah kolam tadahan banjir kira-kira pukul 11.30 pagi.

    Ketika ditemui, terdapat kesan jerut dengan kain di leher mangsa yang hanya memakai baju tidur tanpa seluar dalam.

    Menurut Zakaria, berdasarkan pemeriksaan awal, katanya, mangsa dipercayai dibunuh dalam tempoh 24 jam sebelum mayatnya ditemui.

    Ketika ditanya sama ada pembunuhan itu dilakukan oleh mereka yang rapat dan mengenali mangsa ekoran tiada laporan mengenai kehilangan kanak-kanak dibuat, beliau tidak menolak kemungkinan itu.

    Sehubungan itu, polis meminta waris atau ahli keluarga terdekat yang kehilangan kanak-kanak supaya menghubungi pegawai penyiasat, Asisten Supritendan Che Aziz Md. Isa di talian 012-9280024 dengan segera.

    Lebih menyedihkan, sehingga pukul 6 petang ini, mayat kanak-kanak itu masih ditempatkan di bilik mayat HKL kerana tiada waris yang datang menuntut mayat itu.

    Malah, tiada sebarang laporan mengenai kehilangan kanak-kanak dibuat di mana-mana balai polis setakat petang ini.

    0 komen:

    EXCO BARU ASRAMA 2010/11

    EXCO BARU ASRAMA 2010/11

    Membeli Sambil Menderma!

    Membeli Sambil Menderma!

    Template by:
    Free Blog Templates